Yamaha, nemultumiri in Campionat

17.04.2018

Weekend-ul trecut a avut loc prima runda din Campionatul Mondial Supersport 300, iar Yamaha a descris raliul drept o „competitie injusta”, denuntand inegalitatea de performante dintre motocicletele intrate in competitie. Ca fundament pentru declaratiile sale, producatorul de motociclete se axeaza pe faptul ca modelele cu care au concurat pilotii bLU cRU Challenge, cele 5 Yamaha R3, au fost defavorizate din cauza capacitatii mici a motorului in comparatie cu restul modelelor intrate in concurs. Pilotul indonezian Galang Hendra Pratama nr. 55 s-a calificat in top in runda de deschidere a Campionatului. In top zece, Kawasaki Ninja 400 a ocupat opt pozitii alaturi de KTM RC 390R. Pratama a fost cu 2.093 de secunde mai lent decat pole man-ul Kawasaki, Mika Perez pe circuitul Motorland din Aragon.     Victoria i-a apartinut lui Koen Meuffels care s-a impus in fata celor cinci concurenti Ninja 400, in vreme ce Daniel Valle (Yamaha) s-a clasat doar pe pozitia a 13-a, ajungand la linia de finish cu 15 secunde dupa olandez. Nici Honda CBR500R nu a avut o evolutie mai buna, terminand pe locul al 22-lea, un minut mai tarziu decat KTM-ul pilotat de Meuffels. La prima vedere, expertii tind sa opineze ca greutatea vehiculului joaca un rol semnificativ in paritatea motocicletelor, iar mai puternica Honda, mult mai grea a avut in consecinta de suferit. Te-ai astepta ca Honda sa fie cea mai puternica, urmata de noul model Kawasaki cu doi cilindri. In acelasi timp, ai putea crede ca modelul KTM monocilindric 375cc se poate asocia cu modelul YZF-R3 cu doi cilindri de 321cc propus de nimeni altul decat Yamaha. Cele mai rapide motociclete Yamaha au atins 204 km/h, in vreme ce Honda 200.0. Totusi, Honda detine o viteza de top cel putin egala cu cea de care este capabil modelul Kawasaki 400, daca nu si mai bine, plus un cuplu mai mare. Asadar, fara a tine cont de pedigree-ul si nivelul de aptitudini al riderilor, se poate suspecta ca cele doua Honda care concureaza in serii pentru Scuderia Maranga Racing sunt, de fapt, standard. Corelarea paritatii dintre vehiculele caracterizate de astfel de capacitati si greutati variate reprezinta o adevarata provocare. Kawasaki au adaugat 10 kg peste cerinta de greutate minima in acest sezon, spre deosebire de anul trecut (cand vedeta a fost Ninja 300 de capacitate mai mica).     Declaratiile Yamaha vis-a-vis paritatea WorldSSP „Cei cinci rideri Yamaha R3 bLU cRU Challenge au luptat cu indrazneala in runda de deschidere a Campionatului Mondial 2018 FIM Supersport 300, in ciuda faptului ca le-au fost negate niste conditii echitabile de catre FIM si organizatorul seriei Dorna, nefiind in pozitia de a echilibra nivelurile de performanta care ii definesc pe diferiti producatori din grila”. „In Campionatul WorldSSP300 concureaza motociclete care dispun de capacitati ale motoarelor si rapoarte de putere / greutate variate, cu reglementari tehnice menite sa garanteze ca, in pofida acestor diferente, riderii au sansa sa isi manifeste potentialul, prin intermediul modelelor de nivel similar. Datorita acestor reguli tehnice care sa echilibreze performantele am asistat la un debut fulminant de sezon competitional in 2017, intrucat talentul si aptitudinile fiecarui concurent au prelevat in fata avantajelor tehnice, un aspect considerat crucial de catre Yamaha pentru dezvoltarea viitoarelor generatii de piloti de motociclism viteza. Din pacate, nu este si cazul in runda de la Aragon, deoarece riderii Yamaha au avut de suferit din cauza ca au concurat la bordul unei motociclete de capacitatea cea mai mica. Este trist ca toti concurentii Yamaha au fost defavorizati fata de ceilalti rideri de pe tabela de concurs. O viteza de 10-15kph desparte R3 de restul modelelor din top”. Pe de o parte, acest lucru s-a reflectat si in timpii de tur: noile motociclete Kawasaki si KTM sunt cu aproape 5 secunde sub pole recordul de anul trecut (2:12.712). Pe de alta parte, Yamaha a ramas fidela regulamentelor utilizand aceleasi specificatii ca in sezonul precedent. In 2017, Marc Garcia si-a trecut numele in cartile de istorie, devenind primul campion mondial la FIM Supersport 300 la bordul unei motociclete Yamaha YZF-R3.     „Cei cinci rideri Yamaha R3 bLU cRU Challenge au fost perseverenti in ciuda faptului ca nu era realist sa concureze cu ceilalti producatori. Ei au depus eforturi deosebite pentru a obtine rezultatele la care au sperat, dupa ce au experimentat dezamagirea de a fi muncit din greu intreaga iarna doar pentru a le fi negata sansa de a-si demonstra abilitatile in primul raliu pe scena mondiala”. „Este evident ca toti riderii Yamaha si in special baietii din bLU cRU au facut o treaba fantastica in iarna, iar rezultatele muncii lor sunt ilustrate prin faptul ca au toti au fost capabili sa scoata un timp mai rapid fata de cel de anul trecut, unii dintre ei cu doua secunde”. Dupa expunerea acestor puncte de vedere, Yamaha Motor Europe a incheiat prin a adauga ca spera ca organizatorii sa „inteleaga situatia si sa faca modificari inainte de urmatorul raliu”. Runda a doua a Campionatului WorldSSP300 se desfasoara in Assen intre 20-22 aprilie. Yamaha considera ca reputatia campionatului si continuarea unei platforme ideale pentru lansarea carierelor tinerilor rideri este un must si depinde de deciziile pe care le vor lua Dorna si FIM referitor la problema adusa in discutie de producatorul japonez.    


Etichete



Stiri recente


07.08.2018

Noi aditii in gama cross Yamaha

Yamaha Motor Corporation, USA a introdus modelele de motociclete cross pentru sezonul 2019. In frunt ...


20.07.2018

Nou acord Yamaha-Monster

Echipa Yamaha MotoGP si gigantul Monster semneaza un nou acord de colaborare. Yamaha Motor Co., Ltd ...


09.07.2018

Raliuri motocross - RedBud National

A avut loc a saptea runda de raliuri din Campionatul AMA Motocross. Cine conduce in clasament in ace ...


Partener ATVROM ATV ROM ATV ROM Creative Ones

Procedura GDPR      Politica cookie