Yamaha RD350 se reintoarce, dar in pielea unui nou XSR300 (plus versiunea asiatica XSR250)

03.01.2017

Young Machine, revista japoneza care are un renume destul de bun in privinta predictiilor (bazate de cele mai multe ori pe surse inauntrul uzinelor celor din Big Four), a anuntat ca Yamaha are un plan privind un model nou XSR300.

Potrivit publicatiei japoneze, noul model din categoria “Sport Heritage”, ar fi o reinterpretare moderna a celebrului si popularului in trecut model RD350. Firesc, s-ar spune, avand in vedere ca in categoria respectiva incep sa ocupe locuri modele din trecut, evident cu look retro si care s-au bucurat de un oarecare succes, macar.

Ar fi vorba de o versiune 300cc, dublata de una 250cc pentru piata asiatica, avandu-se in vedere adaptarea modelului RD350. Acesta a fost un model sport, produs intre 1973 si 1975, cu un motor in doi timpi, de 347cc parallel-twin, racit cu aer, capabil sa dezvolte in jur de 39 cp si sa atinga o viteza maxima de 170 km/h. Motorul era cuplat la o transmisie cu o cutie de viteze in sase trepte, ce functiona pe baza de “autolube”, un amestec de ulei si benzina.

Daca in 1975 s-a incetat productia la uzinele Yamaha, in India au inceput sa fie construite din 1983 si au fost produse pana in 1990. Si acolo si in restul lumii mai ales, au inceput sa functioneze cluburi RD, in care modelul a fost considerat un model cult.

Chiar daca s-ar crede ca e vorba de un model fabricat pentru piata emergenta din Asia sau America de Sud, in realitate acest model se va alatura modelului de succes XSR900 din “Sport Heritage”, iar publicul se pare ca s-a reorientat in privinta cilindree-ului mai mic. Numai ca niponii de la Young Machine au spus foarte clar, negru pe alb, desi in japoneza ca va fi vorba de un model in doua versiuni de motorizare, 300 si 250. Deci e clar.

Daca in privinta infatisarii noul XSR300 va mosteni trasaturile celebrului RD350, se spune ca motorizarea si sasiul vor veni de la MT-03, asta insemnand un motor monocilindric dezvoltand 45 cp, dar cu un sacrificiu in materie de cuplu maxim. Si de la XSR900 va prelua frateste niste aspecte de look, insa tendinta generala va fi a venerabilului RD350.

Nu e clar, dar probabil ca in saloanele din toamna se va face lumina, daca noul model va face parte din lineup-ul 2018, asa cum se zvoneste. Alaturi de un pret in jur de 5.000 de euro pe pietele europene. Vom vedea.



Etichete



Stiri recente


07.08.2018

Noi aditii in gama cross Yamaha

Yamaha Motor Corporation, USA a introdus modelele de motociclete cross pentru sezonul 2019. In frunt ...


20.07.2018

Nou acord Yamaha-Monster

Echipa Yamaha MotoGP si gigantul Monster semneaza un nou acord de colaborare. Yamaha Motor Co., Ltd ...


09.07.2018

Raliuri motocross - RedBud National

A avut loc a saptea runda de raliuri din Campionatul AMA Motocross. Cine conduce in clasament in ace ...


Partener ATVROM ATV ROM ATV ROM Creative Ones

Procedura GDPR      Politica cookie