Yamaha 2015 XV950 Racer - disponibil din luna mai!

01.04.2015

Yamaha a lansat saptamana trecuta o varianta a modelului sau XV950, numit Racer care se inscrie perfect in sloganul utilizat pentru descrierea liniei lor Sport Heritage “inspired by the past, built for the future” (inspirat de trecut, construit pentru viitor). Si reprezinta un produs tipic al proiectului Yamaha Yard Built, alaturi de minunatele creatii de pana acum VMAX 'Infrared', XV950 'El Raton Asesino', Yard Built XV950 'Boltage', Yard Built XV950 'Pure Sports', ca sa pastram modelul si clasa, caci in cadrul proiectului se pot regasi mai multe modele. Aspectul minimalist al farului fata, al clip-urilor din aluminiu ale ghidonului, setul de controale de picior, rearanjarea semnalizatoarelor si saua in stil café racer te intorc nostalgic in timp la perioada de bar-hopping. Caci apropo de denumirea noului model, Racer nu presupune vreo cursa, ci e doar prescurtarea de la café racer. Si pentru ca exista o tendinta generala (se pare ca si ciclica) de intoarcere la modele retro si vintage, care au avut succes demult, acest model custom va deveni un model de productie, disponibil pe piata din luna mai a acestui an. Reprezinta un exemplu elocvent de cum un model de serie, de succes, intrat pe mana unui constructor custom inspirat, va deveni in noua forma un model de serie. Cu toate acestea, o tendinta modernista intrupata in cateva accesorii, ne readuce cumva aproape brutal in al doilea deceniu al secolului 21. Si avem ca exemplul cel mai elocvent inlocuirea “ceasurilor” traditionale de bord cu un ecran LCD care incorporeaza informatiile de baza specifice (vitezometru, turometru etc.). Parasind sectiunea design, unde mai putem mentiona o sa confortabila retro doar pentru rider, plus variantele disponibile de culori, respectiv albastru si gri, ne referim putin si la aspectele tehnice. Gasim acelasi motor cu doi cilindri in V (derivat din cel al modelelor XVS Midnight Star) inclinat la 60 de grade, racit cu aer si cu o capacitate cilindrica de 942 cc, pe care il intalneam si la modelele de baza XV950 sau XV950R, responsabil cu o putere de 52 cp si un cuplu maxim de 79 Nm. Saua se afla la o inaltime de 765 mm, ceea ce inseamna o inaltare cu 75 mm fata de modelul de baza, insa intreaga arhitectura ajuta la centrul de echilibru, sporind ergonomia si optimizand manevrabilitatea a masei de 250 kg, cu plinul de combustibil si ulei facut. S-a lucrat si la suspensiile fata si spate, telescopica diametru 41 mm, respectiv Swingarm, cu o marire a cursei la suspensia fata, oferind atitudinea de café racer caracteristica. Constructorul Yamaha ofera si o gama larga de accesorii disponibile, de la evacuare Akrapovic, filtru de aer sport, frane speciale din cablu de otel (evident, disponibile doar pentru variantele care nu au ABS), la diverse modele de sei, suporturi pentru genti, genti speciale sau protectii de motor. In concluzie, modelul 2015 Yamaha XV950 Racer va puncta si conta mai mult la capitolul artistic-vizual, spre deosebire de modelel de la care a pornit, XV950 si XV950 R, care au o componenta mai sportiva, fara sa se desprinda foarte mult de imaginea retro si se asteapta ca sa fie o motocicleta dorita in Europa. Nu pentru ca americanii nu se dau in vant dupa un café racer bine facut si cu aspect vintage, ci pentru mult mai simplul motiv ca in SUA linia este cunoscuta sub denumirea Bolt.  


Etichete



Stiri recente


08.10.2018

Rezultat bun pentru Yamaha la Buriram

  După raliul de motociclism viteză din Thailanda, Valentino Rossi a considerat ca ...


07.08.2018

Noi aditii in gama cross Yamaha

Yamaha Motor Corporation, USA a introdus modelele de motociclete cross pentru sezonul 2019. In frunt ...


20.07.2018

Nou acord Yamaha-Monster

Echipa Yamaha MotoGP si gigantul Monster semneaza un nou acord de colaborare. Yamaha Motor Co., Ltd ...


Partener ATVROM ATV ROM ATV ROM Creative Ones

Procedura GDPR      Politica cookie