O scurta trecere in revista a noilor modele lansate recent de Yamaha in completarea lineup-ului 2016

08.10.2015

La inceputul acestei saptamani Yamaha a prezentat inca un set de modele noi pentru lineup-ul 2016, neuitand sa adauge ca inca un model street va veni in curand, pana la sfarsitul acestui an. Prin luna iulie, Yamaha facea un teaser pentru XSR700 si asteptam sa fie anuntat intr-un final, asa ca despre el o fi vorba? Vom vedea, deocamdata sa urmarim ce noutati aduce constructorul japonez in privinta lansarii din Irvine, California. 2016 Yamaha YZF-R1S In sfarsit, minunea s-a produs! Dupa ce in documentatiile depuse atat la autoritatile de mediu americane, cat si la organismele de protectie a drepturilor intelectual americane, europene si japoneze pentru modele R1 si R1M aparea inca din 2014 insistent si o referire la un anume model R1S, iar zvonurile si speculatiile au lucrat intens de atunci, iata ca valul a fost indepartat si e vorba de un super-sport orientat spre strada si cu un pret mai rezonabil decat modelul R1 standard. R1 si R1M au fost excelent primite in piata si au avut un succes remarcabil, indiferent de locul geografic, iar acum se pare ca intentiile japonezilor cu noul R1S sunt de a acapara segmentul iubitorilor de sportive puternice, dar care nu sunt neaparat atrasi si de curse sau simulari de curse. Inlocuind materialele costisitoare intr-o serie de componente, greutatea modelului a crescut cu cateva kilograme (4-6), insa pretul este sensibil scazut. Un compromis necesar? Numai cifrele de vanzari ne vor raspunde la intrebarea asta. Deci, ce inseamna concret YZF-R1S? In linii mari, un R1 standard, cu componente din metal mai ieftin (jante si capac de motor din aluminiu, in loc de magneziu, bielele, evacuarea si alte componente ale motorului din otel, in loc de titaniu), aceeasi dotare cu sisteme si componente electronice performante (mai putin schimbatorul de viteze quick-shifter, care vine ca dotare optionala) si dotarea cu anvelope mai putin agresive, pentru strada, adica Bridgestone S20, in locul celor Battlax RS10 pe care le gasim pe R1. Motorul ramane similar in privinta capacitatii (998cc) si a puterii dezvoltate (164 cp) adica Inline Four, care ofera un feeling hibrid intre un motor japonez sport V-Twin si unul in patru cilindri nemtesc. Sasiul ramane neschimbat si observam dotarea standard cu ABS care ne da indicii clare ca vom beneficia de acest model si in Europa, in ciuda unor zvonuri despre exclusivitatea pentru piata americana. De altfel, deocamdata numai pentru piata americana a fost anuntat pretul, ca fiind cu aproximativ 2.000 dolari mai mic decat in cazul modelului YZF-R1 standard, insa e o chestiune de timp anuntarea disponibilitatii si a pretului pentru piata europeana. Variantele de culori disponibile deocamdata sunt Intensity White/Raven/Rapid Red si Matte Gray. Editiile aniversare 60th Anniversary 2016 YZF-R1, YZF-R6 si Super Tenere Cu un palmares impresionant in campionatele de motociclism nationale si mondiale, cu un campionat MotoGP castigat in acest an jubiliar (din care nu stim care dintre piloti va fi campionul), Yamaha isi sarbatoreste succesele si cei 60 de ani cu trei modele in serie limitata, diferentiate de modelele normale printr-o schema de culori speciala: modelele sportbikes 2016 YZF-R1, 2016 YZF-R6 si modelul adventure-touring 2016 Super Tenere. In SUA, modelul aniversar R1 costa aproximativ 17.000 dolari, in timp ce R6 costa 11.500 dolari, iar Super Tenere costa peste 16.000 dolari. Vom vedea si cu ce preturi ajung in Europa aceste serii limitate, unde exista destui colectionari si fani. 60th Anniversary 2016 YZF-R1 60th Anniversary 2016 YZF-R6 60th Anniversary 2016 Super Tenere “Departamentul Cruisere” Fiind vorba de o lansare in SUA, mai ales in California, era firesc si logic ca o parte dintre modele sa faca parte din clasele cruiser si tourer, acel punct forte in care americanii dicteaza trendul. Noile 2016 V Star 950 Tourer si 2016 V Star 1300 Tourer folosesc platformele consacrate in anterioarele lineup-uri, fiind prevazute cu parbrize si scaune ajustabile, ce asigura o trecere (mai degraba o convertire) de la cruiser la tourer si inapoi, in cateva secunde, dintr-o rotire de cheie. Care cheie functioneaza in mod universal si pentru pornire/oprire si pentru blocarea gentilor. 2016 V Star 950 Tourer (in main-picture se afla 1300 Tourer - Raspberry Mettalic) Alaturi de acestea, s-au reintors si alte modele care au avut de-a lungul timpului mai mult sau mai modest succes: Vmax, Raider, Stryker (plus Bullet Cowl), V Star 1300 Deluxe bagger, Bolt C-Spec si mai modestele V Star 250 si V Star 650. 2016 Yamaha Bolt C-Spec 2016 Yamaha V Star 1300 Deluxe bagger 2016 Yamaha V Star 250 2016 Yamaha Vmax Star 2016 Yamaha Stryker 2016 Yamaha Stryker - Bullet Cowl   Majoritatea acestor modele vor fi disponibile in show-room-urile americane incepand din luna ianuarie 2016, la preturi care pornesc de la aproximativ 9.000 de dolari. Pentru mai multe detalii in acest sens, modelele sunt disponibile deja pe site-ul oficial Yamaha. Modelele off-road 2016 Yamaha WR450F si 2016 Yamaha YZ450FX Nerabdator sa capitalizeze succesul repurtat cu lansarea modelor off-road reproiectate 250F, constructorul japonez s-a grabit sa umble la WR450F si sa adauge in lineup si un model YZ450FX de competitie pur, gata sa fie lansat in noiembrie acest an. “Citand” modelul castigator din MXGP, YZ450F, ambele modele vor folosi aceeasi versiune de motor a Tuning Fork: motorul racit cu lichid de 449cc DOHC Single, asa cum arata in competitiile off-road. In interior rapoartele de transmisie au fost marite si adaptate unui pachet de ambreiaj mai greu. La fel, un generator AC marit a fost instalat pentru un starter mai eficient, dar si pentru far si stopuri. Inspiratia: 2016 Yamaha YZ450F Sasiul YZ450F a fost, de asemenea, model de inspiratie pentru cele doua modele, imprumutand configurarea cadrului cu spoiler bilateral, precum si sistemul KYB Speed-Sensitive Suspension. Insa, de aici incepe personalitatea fiecarui model, fiecare fiind proiectat pentru rigorile de traseu enduro (WR) si cross-country stil GNNC (FX). O roata spate cu diametrul de 18 inci, fata de cel de 19 din motocross primeste modelul FX, alaturi de o anvelopa Dunlop AT81, in timp ce WR isi imbraca roata cu o anvelopa Dunlop Geomax MX51. Ambele modele beneficiaza de un cric de sustinere din aluminiu. 2016 Yamaha WR450F e dotata cu un computer enduro, un ventilator la radiator si un amortizor de zgomot echipat cu o protectie fata de scantei. In timpul acesta, sistemul de evacuare al modelului 2016 Yamaha YZ450FX este proiectat cu gandul la curse, astfel ca foloseste acelasi sistem de pe orice model YZ-F. Noul 2016 Yamaha YZ450FX Foarte agresive, in special WR450F, destinate in principal off-road-ului, aceste doua modele au tot ce le trebuie sa fie indragite rapid de fanii enduro si cross-country, dar sufera de doua neajunsuri: in primul rand e greu sa fie rulate pe strazi, Yamaha nedotandu-le cu cadru pentru placutele de inmatriculare (si aici, in Europa, KTM puncteaza decisiv in aceasta privinta), iar in al doilea rand, modelele trec testele de emisie fara nici o problema atunci cand sunt noi, dar dupa verificarea obligatorie de 10.000 de mile, nu mai exista garantia trecerii testelor. Concluzia? Folositi-le exclusiv in afara soselelor, off-road-ul e viata lor! 2016 Yamaha WR450F este deja disponibila in showroom-urile americane, in timp ce 2016 Yamaha YZ450FX va fi disponibila de luna urmatoare. Preturile sunt identice acolo: 8.990 dolari standard. Noul model 2016 Yamaha WR450F In urmatoarea perioada vom analiza mai detaliat si pe fisa tehnica noile modele Yamaha 2016 prezentate acum, mai ales in masura in care vor ajunge si in Europa si la noi in tara.


Etichete



Stiri recente


07.08.2018

Noi aditii in gama cross Yamaha

Yamaha Motor Corporation, USA a introdus modelele de motociclete cross pentru sezonul 2019. In frunt ...


20.07.2018

Nou acord Yamaha-Monster

Echipa Yamaha MotoGP si gigantul Monster semneaza un nou acord de colaborare. Yamaha Motor Co., Ltd ...


09.07.2018

Raliuri motocross - RedBud National

A avut loc a saptea runda de raliuri din Campionatul AMA Motocross. Cine conduce in clasament in ace ...


Partener ATVROM ATV ROM ATV ROM Creative Ones

Procedura GDPR      Politica cookie