Evolutia Yamaha YZF-R1 - un scurt film impresionant!

11.05.2015

17 ani, cinci generatii, Yamaha YZF-R1, cinci lideri de proiect, MotoGP + Valentino Rossi sau pe scurt constanta in excelenta. Despre aceasta e vorba in noul videoclip postat pe canalul oficial Youtube al celor de la Yamaha. Kunihiko Miwa (1998), Yoshikazu Koike (2002 - 2004), Mokoto Shimamoto (2007), Toyoshi Nishida (2009) si conducatorul de proiecte YZF-R1 si YZF-R1M Hideki Fujiwara (2015) sunt cei cinci manageri de proiecte din spatele celor 17 ani in care Yamaha YZF-R1 a devenit cel mai bun super-bike din lume, in opinia celor mai multi critici de specialitate. Acestia s-au reunit in luna februarie a acestui an, la Eastern Creek, in Australia, alaturi de oamenii din echipele lor pentru a celebra 17 ani de YZF-R1 si cinci generatii de creatori de inalta tehnologie, unde au fost dezvaluite modelele cele mai recente YZF-R1 si YZF-R1M in prezenta multiplului campion mondial Valentino Rossi, unde au povestit principalele puncte ale proiectelor lor si au facut o tura pe creatiile lor, dupa care si-au donat costumele de curse. Kunihiko Miwa este poate cel mai aclamat dintre managerii de proiect, el avand un loc special in inima fanilor pentru crearea primului model Yamaha YZF-R1, care a regandit motorul Genesis intr-o maniera mai compacta si a realizat un design revolutionar - 'stacked gearbox' – urmat de multi alti constructori, fiind vorba de o regandire a centrului de greutate ce confera clare avantaje in manevrabilitate si mai ales viteza. 2004 a gasit echipa de constructori ai modelului cu un nou lider, Yoshikazu Koike, al carui aport s-a vazut intr-o forma upgradata si regandita astfel ca si sasiul si motorul si design-ul au suferit schimbari masive (Ram-air intake, de exemplu). Trei ani mai tarziu, Mokoto Shimamoto a ocupat functia de lider de proiect, iar in octombrie 2007 iesea unul dintre cele mai impresionante superbike-uri ale momentului respectiv, cu un motor in patru cilindri cu cate 4 valve/cilindru, inapoi in forma conventionala, fata de ce oferea motorul Genesis cu cinci valve per cilindru, dar si cu Yamaha Chip Control Throttle (YCC-T), carenaj si ghidon din aluminiu, de 153 cp, care atinge 97 km/h in sub 3 secunde. Dupa un an fara modificari majore in modelul 2008 Yamaha YZF-R1, in 2009 vine randul celei de-a patra generatii, la carma careia s-a aflat Toyoshi Nishida, cel care a decis ca motocicleta sa fie dotata cu un motor replica a celui folosit de Yamaha in MotoGP. Este considerata ca cea mai de succes generatie a YZF-R1 de pana acum, cu toate ca recenta generatie, din 2015, marcata de Hideki Fujiwara, de abia incepe sa culeaga roadele succesului si interesului si poate muta spoturile reflectoarelor asupra ei foarte curand. Fara aceste minti luminate si fara creativitatea deosebita a echipelor conduse de catre cei 5, nu puteam discuta despre o masinarie complexa si perfecta (mai degraba perfectibila, speram) cum e Yamaha YZF-R1. Desi poate nu pe deplin pe gustul traditionalistilor, pachetul de electronice cu control 3D care doteaza fiara de 200cp la aproape 200 kg, realizeaza imaginea competitivitatii absolute si dotarii cu tehnologie de varf a ultimului model. Si daca aceasta e YZF-R1, versiunea cea mai imbunatatita a anului 2015, modelul Yamaha YZF-R1M aduce MotoGP-ul pe sosele, avand suspensii ajustabile electronic, carenaj din fibra de carbon, plus functii suplimentare. Pana una alta, urmariti videoclipul de 2 minute (speram ca o versiune scurta si ca Yamaha are un film mai lung, altfel pacat de pierderea unei asemenea oportunitati, de prezentare a 17 ani si cinci viziuni diferite in doar 2 minute) si ganditi-va cu recunostinta la asemenea minti luminate.      


Etichete



Stiri recente


08.10.2018

Rezultat bun pentru Yamaha la Buriram

  După raliul de motociclism viteză din Thailanda, Valentino Rossi a considerat ca ...


07.08.2018

Noi aditii in gama cross Yamaha

Yamaha Motor Corporation, USA a introdus modelele de motociclete cross pentru sezonul 2019. In frunt ...


20.07.2018

Nou acord Yamaha-Monster

Echipa Yamaha MotoGP si gigantul Monster semneaza un nou acord de colaborare. Yamaha Motor Co., Ltd ...


Partener ATVROM ATV ROM ATV ROM Creative Ones

Procedura GDPR      Politica cookie