Stiri

25.01.2017

2017 Yamaha YZR-M1 si calaretii sai din MotoGP, Rossi si Vinales, prezentati oficial in avanpremiera sezonului

In urma cu cateva zile, Yamaha si-a prezentat motociclceta YZR-M1 si echipa sa MotoGP pentru sezonul 2017, un eveniment animat in special de un Vinales nerabdator, agitat, copilaros la un moment dat, fata de un rutinat Rossi. In privinta coregrafiei si spectacolului, nu se stie ce a fost mai surprinzator de slab: faptul ca Telefonica, sponsorul principal a vrut mult si stralucitor si a iesit slab si aproape kitschos sau ca lansarea a avut loc via YouTube, total atipic si nu la o calitate excelenta.

Totusi, spectacolul este asteptat pe pistele de curse, lansarea a fost un eveniment de bifat, de facut poze “dragute” si sa lase pilotii sa-si vada de treaba. Nici motocicleta nu a fost in versiunea finala, dar e explicabil, mai sunt teste oficiale, inginerii mai au de lucru, iar partea de aerodinamica nu a fost evident gata.

Aceasta s-a prezentat in outfit-ul oficial pentru 2017, nu foarte diferit de precedenta grafica, insa cu un albastru mai pregnant si un logo verde “M” mult mai mare, al sponsorului principal Movistar. Evident, #99 a disparut, locul fiind luat de #25 al lui Maverick, cel care a fost declarat “rookie of the year” in 2015, cand a terminat al 12-lea.

Foarte pe scurt, avem motocicleta 2017 YZR-M1 cu motor racit cu lichid si arbore crossplane, de 1.000cc, ce dezvolta peste 240 cp, bazat pe transmisia cutiei cu sase viteze alternative, suspensii Ohlins cu furca inversata fata si amortizor spate, frana bazata pe discuri de carbon de 320 mm sau 340 mm cu etriere avand patru pistonase de la Brembo fata si cu doua pe spate, pe un disc de otel, anvelope Michelin de 17 inci, cu optiuni diferite pentru mediu umed sau uscat. Evident, motocicleta e dotata si controlata de un ECU standard adoptat de FIM, de la Magneti Marelli. Trebuie mentionat ca, potrivit lui  Kouichi Tsuji, liderul de proiect, specificatiile si infatisarea sunt identice modelului 2016, insa aproape fiecare componenta a fost modificata in vederea optimizarii.

Vinales, omul nou, a fost adus in locul lui Lorenzo si e clar ca e investitia viitoare a echipei, pariul cu viitorul si tanara speranta  (si ce expresii de acest gen se mai pot folosi), mai cu seama ca se vorbeste ca YZR-M1 e cea mai potrivita pe caracterul si aptitudinile sale. De asemenea, s-a vorbit ca are un imens potential, pe care dificultatile de ordin tehnic de la Suzuki din sezoanele trecute i l-au estompat. Rolul de locotenent al lui Rossi si aprecierea acestuia sunt clar momentele de liniste pe care le astepta toata lumea dupa incordarea dintre “Doctor” si Lorenzo de mai bine de un sezon.

Cat va dura linistea, insa? Greu de spus. Mai ales daca Vinales va incepe sa se inteleaga cu motocicleta, caci in sezonul precedent si-a bifat si prima sa victorie, plus cateva podiumuri. Rossi spera la al 10-lea titlu si e posibil sa fie unul dintre ultimele trenuri pentru el. S-a zis si sezonul trecut acelasi lucru, insa fara suparare pentru fanii 46, a pierdut lupta pe mana sa, exclusiv, fata de sezonul anterior.


Etichete: , , , , , , ,