Stiri

25.09.2015

2016 Yamaha YZ250F

Nu numai ca ultimii ani au fost plini de succes pentru motocicleta Yamaha YZ250F, ca este cel mai bine vandut model 250F din productie sau ca pilotii au reusit rezultate remarcabile in campionatele 2014 AMA Motocross si 2015 West Coast Supercross, plus Jeremy Martin castigand titlul pe 2015 in 250MX, dar se poate spune ca este una dintre motocicletele “vinovate” de revolutionarea clasei 250 cc.

Ei bine, in tot acest context fabulos, Yamaha nu se odihneste si nu se culca pe proprii lauri, aducand imbunatatiri semnificative pentru versiunea 2016 Yamaha YZ250F, daca mai era nevoie. Lider de clasa in anul trecut, era suficient sa se schimbe “etichetele” si tot o arma impresionanta si castigatoare aveam in fata sub forma YZ250F. In schimb, constatam unele modificari si update-uri interesante si eficiente.

Tuning Fork s-a ocupat de motor si rezultatul a fost excelent: vibratii reduse, imbunatatirea fiabilitatii si stimularea performantei. Modificarile suspensiilor vizeaza de asemenea echilibrarea globala a sasiului. Update-urile motorului pornesc de la arborele cotit care acum are un factor de echilibru de 60% (de la 47%) si contra balansul a fost redus de la 29 la 20 la suta. Aceste modificari nu reduc vibratiile, dar le redirectioneaza in plan vertical si in plan orizontal, astfel ca sunt mai putin percepute de catre pilot.

Yamaha-Yamaha-YZ250F-162_575

Axul a suferit un nou tratament termic care a imbunatatit fiabilitatea, iar saibele axiale adaugate la biela antifrictiune confera o rezistenta si o viata mai lunga. Noul piston cu design plat isi are locul intr-o cutie punte reproiectata a fi mai usoara cu 7%, in timp ce invelisul sau DLC (diamond like carbon) ii ofera o greutate cu 18% mai mica. Raportul de compresie ramane acelasi ca-n versiunea precedenta, 13:5:1, numai greutatea scade.

Limitatorul de turatie maxima a fost modificat la o variatie mai rapida, mentinand in acelasi timp limita de 14.000 rpm. Noile setari ECU sunt mai flexibile si capabile sa creasca puterea. Pentru a mentine componentele integral in ulei, un pulverizator de ulei (piston cooler) este inclinat in fata si lungit cu 10 mm pentru cresterea eficientei. Modificarile aduse ambreiajului includ netezirea suprafetei butucului la contactul de placa, permitand Yamaha sa elimine trepidatiile arcului, oferind un angajament superior. Un nou ambreiaj schimba  parghia de oprire si torsiune a resorturilor, pentru a oferi o deplasare mai precisa.

Yamaha-Yamaha-YZ250F-164_575

Din fericire, Yamaha nu s-a aliniat trendului cu furca de aer si inca utilizeaza consacrata furca KYB (SSS). Atata doar ca are in 2016 o supapa cu mai putin low-speed si mai multa compresie high-speed de amortizare. Astfel, rata de amortizare a scazut acum la 54 Nm de la 56 Nm.

Discul rotor de frana fata a fost marit acum la 270 mm si noile placute de frana maresc puterea de oprire.

In teren, 2016 Yamaha YZ250F a fost testata si parerile au fost unanime: ramane extrem de competitiva, noul design si noile caracteristici ale motorului furnizeaza o putere impresionanta de sus pana jos, fiind unul dintre cele mai bune motoare 250F din clasa, cu un raspuns instantaneu al acceleratiei si capabil sa ruleze optim ca turatie si ca forta, indiferent de stilul pilotului. Puterea versiunii 2016 este in ansamblu cam aceeasi cu a modelului 2015, dar ofera o senzatie mai pregnanta de cuplu direct, in special in partea de jos si de mijloc, iar vibratiile sunt mai estompate, cel putin la nivelul resimtit de catre pilot.

Yamaha-Yamaha-YZ250F-16_575

Amortizorul pe resort mai moale este o schimbare binevenita, in special pentru utilizatorii mai usori si ajuta mult la echilibrul motocicletei. Un pic mai scunda pe partea din spate, YZ250F aduce o tractiune imbunatatita in timpul acceleratiei. Suspensiile KYB asigura o senzatie impresionanta de moale, indiferent daca se parcurge o suprafata plina de denivelari, indiferent de stilul de pilotat, ceea ce recomanda modelul chiar si pentru cei mai putin initiati utilizatori. In mod ideal, un pilot indicat pentru un 250F (in general pentru testari si dezvoltare se stabileste o medie) nu ar trebui sa depaseasca 65-66 kg, insa Yamaha a proiectat acest model sa poata fi condusa si de piloti mai grei, fara ca proprietatile sale de baza, atat de apreciate sa sufere modificari substantiale.

Virajele sunt inca de exceptie pe YZ250F, insa pilotii trebuie sa stie ca e necesara plasarea greutatii corpului lor in fata, pentru a obtine o tractiune completa pe anvelopa. Daca pilotul isi centreaza greutatea lenes, pe spatele seii, partea din fata va incepe sa impinga si sa sicaneze, in timp ce incep sa se piarda virajele. 2016 Yamaha YZ250F e foarte usor de condus si controlat in virajele denivelate, iar suspensia ajuta absorbirea tuturor socurilor primite, fara sa devieze. Anvelopele Bridgestone, M403A fata si M404 spate asigura conditii decente de tractiune in teren intermediar, asigurand mai mult decat necesarul de control si aderenta, insa pentru terenuri accidentate serios sau elevatii cu unghi mare, este recomandat sa se studieze ofertele alternative profesioniste.

2016-Yamaha-YZ125-44-633x388

Asadar, in concluzie, Yamaha 250F nu poate face obiectul unor modificari radicale, fiind unul dintre cele mai iubite motociclete din segmentul sau. In forma versiunii 2015, era arhi-suficienta pentru a ramane o mare si indragita motocicleta, dar iata ca s-a umblat discret la ea, in capitolele in care era perfectibila si avem in 2016 o versiune excelenta. O mare calitate a ei o reprezinta adaptabilitatea, in sensul in care poate fi folosita de tot soiul de utilizatori, de la cei aflati in initiere, la cei mai experimentati, reprezentand o alegere excelenta indiferent de pregatire, dar si in sensul in care raspunsurile masinii sunt optime, indiferent de stilul de condus. Sa ramana in continuare si in 2016 in topul clasei 250F, ca pana acum sau va indrazni cineva sa o surclaseze? Vom vedea...

Calitati:

- usor de condus, indiferent de pregatirea pilotului;

- performanta in orice stil de condus;

- sasiu mai echilibrat;

- o frana fata mult mai puternica;

- vibratii reduse si estompat resimtite;

- manevrabilitate ridicata in viraje.

2016-Yamaha-YZ250F-38

Defecte:

- uneori se resimte vag partea din fata;

- expunerea cam directa la radiatoare.

Specificatii tehnice 2016 Yamaha YZ250F:

 Yamaha-Yamaha-YZ250F-168_575

MOTOR

Motor: 1 cilindru, 4 timpi, 4 valve, DOHC

Combustibil: benzina

Putere: 40 CP

Capacitate: 250 cmc

Cutie de viteze: 5 trepte

Rezervor: 7.50 l

Racire: cu lichid

Transmisie: pe lant

Pornire: kickstarter

Sistem combustie: Keihin 44mm throttle body

Yamaha-Yamaha-YZ250F-1611_575

MECANICA

Suspensie fata: furca telescopica inversata AOS, cursa 310mm

Suspensie spate: Monocross, link-type, bascula, amortizor, cursa 315mm

Frana fata: 1 disc 270mm

Frana spate: 1 disc 245mm

Anvelopa fata: 80/100-21 MS32

Anvelopa spate: 100/90-19 MS32

Yamaha-Yamaha-YZ250F-1610_575

DIMENSIUNI

Lungime: 2170 mm

Latime: 825 mm

Inaltime: 1280 mm

Inaltime sa: 965 mm

Garda la sol: 330 mm

Greutate: 105.00 kg

 Yamaha-Yamaha-YZ250F-169_575

DATE GENERALE

Inmatriculabila: nu

An: 2016

Culori:  albastru

Yamaha-Yamaha-YZ250F-167_575